Fordi madbestillinger skal være så nemme som muligt

Dette indlæg blev udgivet af fredag 14. marts 2014

Jeg har altid været en af de der personer som hader at lave “formelle” opkald. Om det gælder en tidsbestilling hos frisøren, en aftale om fremmøde til kursus eller noget så simpelt som at bestille mad, prøver jeg altid at snige mig uden om “ringer du ikk lig, jeg kan ikk huske hvad du skulle have?” Jeg har derfor omfavnet de nye online-muligheder for tidsbestillinger, lægekontakt og madbestillinger meget!

Den første tvivl om “det nu også er en sikker hjemmeside” er ikke længere et stort problem, da mange sider kører med sikre forbindelser og verificering af forskellig art. Når det gælder online mad, er det desuden nemt at stole på store sider som Hungry.dk, da brugere kan give feedback og rate de forskellige madsteder. Det er altså ikke kun fordi der er mange brugere af siden, at den er troværdig, men også fordi brugerne har mulighed for at give deres mening til kende. Lige præcis denne hjemmeside har også mulighed for loyale kunder at optjene klip, så man ved at de vender tilbage igen og har været tilfredse.

Når jeg bruger online bestillingsmuligheder skal det være så let som muligt. Min frisør har en sms-service, så jeg ved at bestillingen er gennemført og hun sender desuden en sms med påmindelse. Det er dejligt, når alle de forskellige medier bliver brugt til at hjælpe kunden! Er jeg sulten efter noget let mad, er jeg også rigtig glad for at mange steder bringer ud. Det kan selvfølgelig være rart med en lille gåtur ud efter maden, men er man træt efter en lang arbejdsdag, er udbringning simpelthen guld værd. Mange online madhjemmesider udbringer alt lige fra pizza til bøffer, og det giver en dejlig ro, når man slipper for at tænke mere over det, indtil maden er klar ved døren. Siderne har ligesom min frisør også den gode service med en sms, og jeg er mange gange blevet overrasket ved at maden faktisk ankommer 5 minutter før deres “tidligst” tidspunkt.

Når det gælder om at finde frem til det jeg har lyst til, har siderne også hjælp at tilbyde – de er jo til for kunden 😉 Så jeg kan vælge ud fra hvor jeg bor eller ud fra hvad jeg har lyst til. Det giver nogle gange helt nye forslag, og derfor kan ideen til en pizza hurtigt ende med en omgang sushi i stedet. Jeg kan godt lide at disse sider ikke kun er sider, der skal hjælpe med bestillinger, men faktisk også hjælper mig med at finde frem til dagens middag.