Vær rar ved personalet

Dette indlæg blev udgivet af mandag 20. november 2017

Min mand og jeg er netop kommet hjem fra en tur til USA, hvor vi også rejste rundt til flere stater. Vi købte vores flybilletter til USA på rejsepriser.dk.

Nu er det jo et langt stræk at flyve til USA og også fra kyst til kyst. Vi havde nogle gode og knap så gode oplevelser med flypersonale, og det fik os til at snakke om, hvad man som passager selv kan gøre for at være på god fod med dem. Nu kan selv flypersonale have en dårlig dag, så selv om du følger disse tip, er det ikke en mirakelkur, men med venlighed kommer man langt. Her er vores tips. Skyd, hvis du har indspark.

Tips til bedre flyveture

  • Allervigtigste er at være venlig og imødekommende. Det kommer du længst med. Start allerede, når du kommer ind i flyet, og sig pænt hej til personalet, og giv dem et smil.
  • E det ikke muligt for dig selv at løfte din carry on op, hvor de skal være, bør du tjekke dem ind som bagage. Personalet kan og må ikke hjælpe dig (forsikringshensyn).
  • Vær parat, når du kommer ind i flyet. Vær ikke den, der står og skal arrangere alle sine ting, så de andre passagerer ikke kan komme forbi. Hav dine ting, som du skal bruge i kabinen, klar, for eksempel i en separat taske, så du bare kan lægge din carry on op uden at skulle åben den.
  • Sidder du med hovedtelefoner i, så tag dem ud, inden der kommer servering til dig. Måske kan du høre menuforslag forklaret til en anden passager, så du blot kan sige, hvad du skal have, og stewardessen behøver ikke gentage alle valgene. Det gælder også for drikkevarer.
  • Vis også, at du hører efter, når sikkerhedsforanstaltningerne bliver gennemgået. Flypersonalet skal gennemgå dem, og det er vigtigt, at du viser interesse. Måske vil du endda høre noget, du ikke har hørt før.